Kirkbride Simon

Simon Kirkbride

Absolwent Royal College of Music, które ukończył otrzymując najwyższą nagrodę – The Presidents Rose Bowl. Debiutował na scenie operowej w 1997 r., jako Publio w „Łaskawości Tytusa” Mozarta pod dyr. Charlesa Mackerrasa (Welsh National Opera). Z Glyndebourne Touring Opera śpiewał Figara w „Weselu Figara”, w Scottish Opera Moralesa w „Carmen”, na scenach włoskich i francuskich Masetta w „Don Giovannim”, na London Handel Festival Lycomedesa w „Deidamii”, Thaddeusa w premierze „Ostatniej wieczerzy” Birtwistle’a w Berliner Staatsoper pod dyr. Daniela Barenboima; występował także w „Herkulesie”, w ramach słynnej produkcji Festiwalu w Aix-en-Provence (dyr. William Christie, reż. Luc Bondy, opublikowane na DVD z Opery Paryskiej). 

W ostatnim czasie współpracował m.in. z Les Arts Florissants w Paryżu i Nowym Jorku, Emmanuel Haïm i Robertem Wilsonem w teatrze Châtelet, Danielem Hardingiem (Bartolo w „Weselu Figara”) na festiwalu w Aix, z operą lyońską, ateńską, genewską. Na estradzie koncertowej śpiewał większość głównych dzieł Bacha, Händla, Haydna, Mozarta, Brittena, Elgara, Waltona, Mendelssohna i Beethovena, z towarzyszeniem Academy of St Martin in the Fields, Calgary Philharmonic, London Philharmonic, Les Arts Florissants, Le Concert d’Astrée, The King’s Consort, Florilegium, Haydn Festival Orchestra, London Symphony Orchestra, English Chamber Orchestra, Norwegian Baroque Orchestra, Scottish Chamber Orchestra, Oslo Baroque Orchestra i London Baroque. Obecnie przygotowuje m.in. „Theodorę” Händla z Paulem Mc-Creeshem i Gabrieli Consort & Players, europejskie tournée z muzyką Purcella
z Collegium Vocale Gent, Mszę c-moll Mozarta z Deutsche Kammerphilharmonie, „Semele” dla Beijing Music Festival, Missę solemnis Beethovena z Orchestre des Champs-Elysées i Philippem Herreweghe. Wziął udział w nagraniu Requiem Saint-Saëns’a z London Philharmonic i „Il tutore burlato” Solera z Les Talens Lyriques i Christophem Roussetem dla Dekki.